Први пут измерена: Црна рупа у средишту Млечног пута равна маси многих милијарди звезда попут Сунца

ЗАХВАЉУЈУЋИ КООРДИНАЦИЈИ ВИШЕ ВЕЛИКИХ РАДИО-ОПСЕРВАТОРИЈА У СВЕТУ

* Астрофизичари укључени у истраживање сматрају да је Sgr A* - црна рупа у средишту наше галаксије - сада у фази `спавања` и да зато не избацује `џетове`. Осматрања и мерења показала да видљиви део Sgr A* не само да је асиметричан него и не претерано велики. Утврђују: када је `заспала`, колико је дотад била активна и како је њена активност утицала на звезде у центру Млечног пута и на његовој периферији

_____________________________________________________________________________

АСТРОФИЗИЧАРИ су први пут успели да дођу до конкретних података о размерама видљивог дела гигантске црне рупе која се налази у средини Млечног пута.

Специјализовани часопис Astrophysical Journal објавио је да су сада – захваљњујући тим мерењима изведеним захваљујући обједињеном и координираном функционисању више радио-опсреваторија по свету – уверени да у средишту сваке галаксије постоје супермасивне црне рупе са масом која је равна маси милијарди и милијарди звезда попут нашег Сунца.

Сматрају да је Sgr A* - црна рупа у средишту наше галаксије - сада у фази `спавања` и да зато не избацује `џетове`.

Баве се, поред осталог, и питањима: када је `заспала`, колико је дотад била активна и како је њена активност утицала на звезде у центру Млечног пута и на његовој периферији.

Осматрања и мерења су показала да видљиви део црне рупе Sgr A* не само да је асиметричан него и не претерано велики.

Ово откриће је у супротности са данас популарном теоријом да безмало сво видљиво зрачење које `произведу` супермасивне црне рупе долази из њихових `џетова`.

Astrophysical Journal наводи да је разлог то што радиоталасно зрачење не настаје у 1џетовима` него у дисковима гасоваи прашине који окружују црне рупе. А да је алтернативно објашњење: да су та зрачења усмерена према нама.

Астрофизичари признају да не знају зашто би то било тако, али наглашавају да је сасвим могуће да су `гејзири` црне рупе у центру Млечног пута заиста усмерени према Земљи.

Надају се да ће моћи да понуде одговор на ову тајну чим успеју да обраде податке који су им још преостале податке којима располажу.

Посебно се уздају да ће им „очишћени снимци“ помоћи да схвате – „на коју страну `гледају` џетови црне рупе“.

А и: да ли сами `џетови` уопште постоје...