ДС: Зашто Србија Фрушкогорски коридор плаћа 300 милиона евра скупље него што би морала?

НОВАКОВИЋ: ТИХ 47,7 КМ ПЛАТИЋЕ 606 МИЛИОНА ЕВРА – 13 МИЛИОНА ПО КИЛОМЕТРУ

* Небојша НОВАКОВИЋ: „Упоредни подаци показују да ниједан пут у овом делу Европе који је грађен у последњих 20 година није ни близу толико коштао колико ће коштати Фрушкогорски коридор

___________________________________________________________________

       ПРЕДСЕДНИК Покрајинског одбора Демократске странке за Војводину Небојша Новаковић изјавио је да су све досадашње процене трошкова изградње Фрушкогорског коридора биле неколико пута мање од цене из уговора који је министарка Зорана Михајловић потписала са кинеском компанијом ЦРБЦ.

       "Реч је о путу који повезује Нови Сад са аутопутем и путем Рума-Шабац у укупној дужини од 47,7 киломатара, за шта ће, према закљученом уговору, Србија платити 606 милиона евра, или рекордних 13 милиона евра по километру. Упоредни подаци показују да ниједан пут у овом делу Европе који је грађен у последњих 20 година није ни близу толико коштао колико ће коштати 'Фрушкогорски коридор'", навео је он.

       Новаковић је подсетио да је актуелни председник Покрајинске владе Игор Мировић 2014. године, као министар регионалног развоја, званично објавио да су трошкови градње "Фрушкогорског коридора" 150 милиона евра.

       "У ту процену није ушла и цена моста преко Дунава дужине 1,8 километара који би требало да се гради код Ковиља, али је познато да је мост сличних карактеристика који је грађен у периоду 2009-2011. године код Бешке, у дужини од 2,2 километра, коштао 50 милиона евра. Под претпоставком да ће Ковиљски мост коштати дупло скупље од оног код Бешке и да ће трошкови осталих радова бити чак за 50 милиона евра већи од првобитно процењених, опет долазимо до рачунице да ће Србија за нови пут платити бар дупло више од највеће могуће реалне цене", рекао је Новаковић.

       Он је додао да је актуелна власт суспендовала Закон о јавним набавкама и да ни за један посао финансирања и изградње путева није покретан поступак набавке.

       "Све се ради путем такозваних робних кредита и непосредном погодбом са очигледно вишеструко увећаним ценама. Учешће наше привреде у тим пословима је минимално, а задуживање земље максимално. Нико није против градње путева, али јесмо против пљачке попут ове у градњи 'Фрушкогорског коридора' у којој ће у нечијим 'џеповима' завршити најмање 300 милиона евра. Зорана Михајловић мораће кад-тад да објасни у чијим", рекао је Новаковић.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари