Коме иду „Имлек“, „Бамби“ и „Књаз“?

ИНТЕРЕСОВАЊЕ ЗА КУППОВИНУ НАЈПРЕПОЗНАТЉИВИЈИХ СРПСКИХ БРЕДНОВА ПЕРМАНЕНТНО

         ДЕЊУБ Фудс Група, у оквиру које послују компаније са неким од најпрепознатљивијих српских брендова - Имлек, Млекара Суботица, Бамби Банат, и „Књаз Милош“, нема намеру да шири пословање ван региона, већ ће вероватно у наредних шест месеци неку од тих компанија и продати.

         Интересовање за куповину је перманентно, рекао је за Тањуг генерални директор Дењуб Фудс Групе, Слободан Петровић, јер су у питању добре компаније. Додао је и да ће купац бити неко од стратешких партнера који су већ у региону, али није желео да открива детаље коме би могли отићи „моја кравица“, „бамби“ ил “кназ”.

         Тањугов саговорник је рекао и да неће бити припајања Групи нових српских компанија, управо зато што „излазе“.

         „Остали смо дуже него што смо планирали, и сада је време да затворимо оно што смо започели“, казао је Петровић.

         Сумирајући резултате пословања компаније у 2012. години, он је казао да је задовољан, иако резултати нису били на нивоу претходних година.

          „Узимајући у обзир економску кризу која се у Европи поново погоршала у другој половини 2011., што се пренело и на нашу земљу, а и чињеницу да је 2012 била код нас изборна година, не можемо бити незадовољни, јер су ипак резултати добри“, нагласио је Петровић.

         Кратак резиме пословања у 2012. је да је обим продаје млека пао за око један одсто, '“Књаз Милош“ је успео да оствари мањи раст, а Бамби је остао на нивоу обима продаје од 2011. године.

         Петровић је казао да је први део прошле године био бољи, односно да се велика промена осетила од септембра до краја године, а у прилог томе иде и чињеница да је промет робе у октобру био 10 одсто мањи у односу на октобар 2011. године.

         „Имали смо проблем са млеком, јер је ова година била јако сушна и смањене су биле расположиве количине, што је утицало на раст цене, а и фармери су имали додатне трошкове“, казао је Петровић. Уз то, додао је, преусмеравање млека из суседних земаља, нарочито БиХ, такође је условило додатне трошкове.

         Већа цена производа, као последица свих ових разлога, уз пад куповне моћи, довела је и до мање потрошње. А смањена куповна моћ грађана, рекао је Петровић, уследила је због смањеног обима новца у оптицају услед веће незапослености, и суше, односно последица које је суша имала на приходе пољопривредника. Све то се одразило на тржиште, додао је Тањугов саговорник.

         Петровић је додао и да компанија има велику конкуренцију у Србији, у све три области.

         „На пример, у млеку поред нас имате и четири стране компаније - мађарски Соле, Мегле из Немачке, и две француске компаније Лакталис и Богрен у Зрењанину“', навео је он, и додао да је конкуренција врло озбиљна, али да је она сама по себи добра yа пословање.

         „Оно што нама смета, то је део нелојалне конкуренције, а то се огледа у великом броју малих млекара, које раде без неке превелике контроле државе. Нисмо успели да изградимо националну лабараторију за контролу квалитета, тако да ми сматрамо да то није фер конкуренција”, закључио је Петровић.

        Директор ДФГ је оценио и да, када је извоз у питању, јак динар није добар „савезник”.

         “Сматрам да однос динара и страних валута није још на оном нивоу на којем би требало да буде. Чињеница је да се курс мењао спорије 2,5 пута од инфлације. То је отежало не само извоз, него и пословање у земљи, јер са једне стране имате курс који није реалан и погодује увозу, а на другој страни се већ годинама примењује Споразум о стабилизацији и придруживању који умањује заштитне мере“, истакао је Петровић.

         Дењуб Фудс Група у региону, Петровић је рекао да су у млеку лидери у четири земље бивше Југославије, као и да имају погоне у Македонији и Босни, „Књаз Милош“ је такође лидер у Црној Гори, док је Бамби јако заступљен у Босни и у Црној Гори.

         Петровић је објаснио и зашто се одустало од раније најављиваног изласка Дењуб Фудс Групе на берзу.

         „'Желели смо да изађемо на Франкфуртску и Лондонску берзу, затим смо проширили план и на Варшаву, међутим подаци показују да је крајем 2011. и 2012. драматично опао интерес инвеститора за такве потезе, и оценили смо да ћемо имати велике трошкове, а нећемо постици неки резултат“', навео је Петровић.

 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари