Јапански астрономи у саставу комете 21P/GZ открили сложене органске молекуле

ТВРДЕ ДА ТАКВИ МОЛЕКУЛИ МОГУ ДА БУДУ „ГРАДИВНИ МАТЕРИЈАЛ ЗА БУДУЋИ ЖИВОТ“

* Званични назив комете је 21P/Giacobini-Zinner или 21P/GZ. Припада Јупитеровој породици, а пуни круг око Сунца направи за 6,6 година. Јапанци сматрају да је настала од околопланетног диска гигантске планете (Јупитера или Сатурна) где је било топлије него у типичним областима у којима се формирају комете

* Досад се сматрало да су управо комете и(ли) метеорити могли на Земљу донети воду. Јапаснки астрономи сада указују да су на исти начин на нашу планету могли стићи и сложени органски молекули. На пример: аминокиселине

________________________________________________________________________

ЈАПАНСКИ астрономи открили су у саставу комете Ђакобини-Цинер сложене органске молекуле за које тврде могу постати „градивни материјал за будући живот“.

Резултате њиховог истраживања објавио је Корнвелски универзитет.

Са њом је повезан `киша метеора` Дракониди која се може посматрати почетком септембра.

Истраживањем је руководио Такафуми Оотсубо из Института космоса и астронаутике Јапанске агенције за аерокосмичка истраживања.

Комету су `ловили` помоћу телескопа «Субару» који се налази на Хаваји.

Започели су га 5-ог јула 2005-те када је комета била удаљена од Сунца 1,04 астрономску јединицу.

Потом су обавили и инфрацрвена спектрална осматрања са коришћењем спектрометра COMICS.

Регистровани спектар комете показао је емисију  кристалних силикатних зрна карактеристичних и за друге комете.

Особености инфрацрвеног зрачења указале су на присуство сложених органских молекула.

Јапански научници сматрају да то могу бити  алифатички или ароматични угљоводоници са примесама атома азота или кисеоника.

Указују да је за формирање сложених органиских молекула потребна топла средина са високом енергијом честица.

По њиховој процени, комета је настала од околопланетног диска гигантске планете (Јупитера или Сатурна) где је било топлије него у типичним областима у којима се формирају комете.

На пример: аминокиселине.