Шеф NASA: Откриће фосфина у атмосфери Венере велики је догађај у потрази за ванземаљским животом

ЏИМ БРАЈДЕНСТЕЈН: ВРЕМЕ ЈЕ ДА ВЕНЕРИ ДАМО НАЈВЕЋИ ПРИОРИТЕТ

* Фосфин је безбојни и високо токсични гас. На Земљи га производе анаеробни микроорганизми којима није потребан кисеоник

* У јануару 2012. године, у научном часопису Аstronomica Bulletin главни истраживач Института за свемирска истраживања РАН Леонид Ксанфомалити објавио је анализу слика које је начинио совјетски модул за слетање који је припадао сонди Венера-13. Указао је на неколико `предмета` које је сматрао живим створењима сличним инсектима

__________________________________________________________________________

ПРВИ човек NASA Џим Брајденстеин изјавио је да је откриће фосфина у атмосфери Венере „најважнији догађај у целој историји потраге за доказима о могућем постојању ванземаљског живота.

Научници из Масачусетсог технолошког института и са Кардифског универзитета претходно су саопштили да су у облацима Венере пронашли гас фосфин, што може указивати на присуство живота тој на планети.

Резултате тог свог истраживања објавили су у часопису Nature.

„Живот на Венери? Значај открића фосфина, нуспродукта анаеробне биологије, тешко је преценити. Време је да Венери дамо највећи приоритет“, додао је шеф америчке космичке агенције.

Фосфин је безбојни и високо токсични гас. На Земљи га производе анаеробни микроорганизми којима није потребан кисеоник.

Године 2019. предложена је потрага за фосфином у атмосферама егзопланета (планета око других звезда) као маркер могућег живота на њима.

Присуство фосфина може бити доказ да у облацима Венере има живих организама.

Фосфин је гас чији се молекул састоји од једног атома фосфора и три атома водоника.

На Земљи је фосфин повезан са животом, с микробима који живе у цревима животиња попут пингвина или у срединама сиромашним кисеоником, као што су мочваре.

Фосфин је на Земљи запаљив, има мирис и отрован је, а производе га бактерије којима није потребан кисеоник.

Поставља се питање откуда онда фосфин на Венери?

Ово није прва претпоставка о постојању живота на Венери. У јануару 2012. године, у научном часопису Аstronomica Bulletin главни истраживач Института за свемирска истраживања Руске академије наука Леонид Ксанфомалити објавио је анализu слика које је начинио совјетски модул за слетање који је припадао сонди Венера-13.

Открио је неколико `предмета` које је сматрао живим створењима сличним инсектима.

Тренутно Русија и Сједињене Државе разматрају могућност стварања летелице Венера-Д за слетање на Венеру, која би, између осталог, требало да у потрази за животом испита и њену површину и атмосферу.