Огромних 911 већ лоцирано не прете нам у наредних неколико векова!

Утврђено да астероида који могу угрозити Земљу нема 35.000 већ 19.500

• Чак 93 одсто астероида који се приближавају Земљи има у пречнику километар или више
  • Већ су откривени и стално се прате сви астероиди пречника десет километара (такав један је, верује се, довео до ишчезнућа диносауруса)
  • Мањих астероида, који су у стању да ударом о Земљу нанесу озбиљну штету, има више од милиона
  • Много је нејаснија ситуација са средњим астероидима (пречника сто и више метара) који су у стању да (сваки) униште цео мегаполис. Досад  их је лоцирано 5.200, а још се трага за 15.000

ИЗГЛЕДА да астероида – чији удари о Земљу би могли бити фатални по свеукупни живот на њој –  у близини наше планете има готово двоструко него што су научници досад веровали.

Посматрања помоћу космичког инфрацрвеног телескопа WISE упућују на закључак да у Земљиној близини има упола мање астероида средње величине – од сто метара у пречнику до једног километра, а то значи да би могла да буде коригована процена опасности коју астероиди представљају за нашу плнету – саопштила је НАСА.

Досад се сматрало да потенцијалну опасност по Земљу представља до 35.000 астероида, а сада је та бројка смањена до 19.500.

Телескоп WISE

Између јануара 2010. и фебруара 2011. „оком“ поменутог телескопа претражен је цео појас између Марса и Јупитера, а под присмотром је било око 100.000 астероида и утврђено је да се само 585 приближава наој планети.

Стручњаци НАСА су такође утврдили: да чак 93 одсто астероида који се приближавају Земљи има у пречнику километар или више.

Још важније је прецизирање: да се у нашој близини не „мота“ 1000 огромних астероида већ 981, а од тога броја – 911 је већ лоцирано и са олакшањем процењено – да нам ни један од њих није претња у наредних неколико векова!

Од посебне је важности што су већ откривени и стално се прате сви астероиди пречника десет километара (такав један је, верује се, довео до ишчезнућа диносауруса).

Много је нејаснија ситуација са средњим астероидима (пречника сто и више метара) који су у стању да (сваки) униште цео мегаполис. Досад  их је лоцирано 5.200, а још се трага за 15.000.

Мањих астероида, који су у стању да ударом о Земљу нанесу озбиљну штету, има више од милиона!