Русија пред увођењем забране коришћења путничких авиона старијих од 20 година

АВИОН КОЈИ СЕ РАЗБИО КОД КАЗАЊА

ПРВИ ЛЕТ ИМАО 18. ЈУНА 1990. ГОДИНЕ

        ДОЊЕМ дому руског парламернта - Државној думи - поднет је због трагедије код Казања предлог закона о ограничењу радног века путничких авиона на 20 година.

        То је учинила група посланика „Јединствене Русије“.

        „Предлог закона ограничава радни век цивилних ваздухоплова, који се користе за превоз путника, пртљага, терета и поште, као и за извођење авио-радова, на 20 година од тренутка њихове производње“ - наводи се у образложењу предлога закона. Друге категорије летелица - између осталог, државна и експериментална авијација, као и авијација опште намене - нису обухваћене законом, наводи се у образложењу.

        Предложено је да се ограничење радног века уведе од 2017. године. „Један од основних проблема у цивилном ваздухопловству Русије је претерано дуга експлоатација авиона. Према званичним подацима, 2011. године он је износио око 21 године. Постојеће стање изазива озбиљну забринутост путника“ - наводи РИА Новости текст образложења предлога закона.

        Притом, по речима предлагача, у највећим страним авио-компанијама постоји потпуно другачија тенденција. „Према доступним подацима, просечан радни век авиона највећих страних авио-компанија износи 6-17 година, а у неким случајевима и мање“, наводи се у образложењу.

        Како тврде предлагачи, без обзира на многобројна саопштења о безбедности старих авиона, у пракси их водећи светски авио-превозници не користе. Они истичу да ће спровођење закона захтевати обнављање ваздушног возног парка домаћих авио-компанија.

        По речима посланика, на регионалним авио-линијама понекад се користе авиони старости и преко 30 година. „Путници, који дају за авионске карте не баш мали новац, имају право да их превозе савременим авионима - истичу руски парламентарци. - Према подацима Европског удружења „јефтиних“ авио-компанија, просечна старост њихових авиона је мања од пет година. Савремени авиони су један од кључних фактора за држање ниских цена авионских карата. Одсуство модерних авиона чини летове много мање доступним, што је случај и у Русији“.

        У минулу недељу се путнички авион Boeing 737 авио-компаније „Татарстан“, који је летео из Москве, срушио приликом слетања на аеродром у Казању. У авионској несрећи су погинули свих шест чланова посаде и 44 путника. Тај авион је први лет имао 18. јуна 1990. године.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари